hrudník. Na svůj odraz v zrcadle reaguje, přendává si hračky z ruky do ruky a také rozlišuje známé a neznámé osoby. Špaňhelová, V plavání přichází veliký zlom a to je plavání na bříšku. Miminko najednou všechno vidí a už se mu nechce vracet do polohy na zádech. Bere si hračky a hned je strká do úst. Už se aktivněji začíná s přípravou na potápění tzv. Abecedou potápění. A to tak, že nejprve se dítě osloví, řekne povel nejčastěji ÁÁÁ šup a začne se nejprve s otíráním obličeje navlhčenou rukou, později s vodou v dlani, trochou vody v kelímku, větším množstvím vody v kelímku, s politím hlavy ponořením po ústa, s politím hlavy a ponořením po nos, s politím hlavy Kateřinky a celým zanořením a v poslední fázi bez polití se zanořením. Tuto abecedu se učí děti postupně a trvá to individuálně podle šikovnosti miminka a především rodiče, který na plavání dochází s ním. Zkušenosti z praxe ukazují, že do roka tuto dovednost zvládne každé dítě, které absolvuje alespoň jeden kurz plavání. Nejdůležitější je spolupráce rodiče s dítětem. Důležité je, aby rodič vytušil, kdy děťátko má a kdy nemá náladu na potápění. Rozhodně nesmíme děti do potápění nutit Mohli bychom dosáhnout opačného efektu a plavali kojence Újezdu u Průhonic miminko by se už nechtělo potápět a přestalo by se ve vodě cítit dobře. Sedmý měsíc Dítě už umí samo sedět, otáčí se, je neustále Opatov v pohybu a často mění polohy. Začíná se plazit, nejdříve dozadu, později dopředu. Když ho podržíme ve stoji, péruje. Neustále si hraje plavat kojenec Újezedem u Průhonic
s nohama, ťuká do stolu, předměty uchopí celou rukou, na určité lidi se usměje, začíná vyslovovat první slabiky ma, ba. Špaňhelová, V Újezdu u Průhonic kojenecké plavecké plavání se pokračuje s abecedou potápění, říkankami, zpíváním. Převládá poloha na bříšku a začínáme učit miminka kopat nožičkama, cákat do vody, bubnovat do předmětů. Osmý měsíc Začíná lézt dopředu, stabilně sedí v předklonu, pohyby v sedu jsou už