nejjednodušších po složitější, které můžeme začít cvičit od prvního seznámení dítěte s vodou. Rychlost postupu je individuální a Folimance kojenecké plavecké určuje ji dítě samo podle způsobu reakce na předchozí prvek. Další prvek zařazujeme vždy až po zopakování prvků již zvládnutých. Podstatou abecedy potápění je vytvoření podmíněného reflexu zatajení dechu před potopením na určitý signál. Signálem může být ááá Folimanka šup, ááá hop aj. Zvuk ááá je signálem pro dítě a šup pro nás, že máme prvek provést Kiedroňová, Signál musíme vyslovovat stále stejný, je důležitá hlavně intonace. Mezi vyslovením oslovení, signálem a provedením prvku chvíli vyčkáme, aby dítě stačilo reagovat. Po určité době začne dítě už při oslovení zatajovat dech, popřípadě zavírat ústa a oči. Tuto reakci nezneužíváme, abychom nezpůsobili zánik vytvořeného reflexu. Musí platit, že po oslovení a vyřčení signálu musí přijít voda, buď otření obličeje vodou, plavání kojenců Folimanka polití vodou nebo potopení. Prvek A Základním prvkem abecedy potápění je otírání obličeje dítěte směrem od čela přes kořen nosu. Zpočátku otíráme jen mokrou rukou, časem nabíráme do dlaně více vody Kiedroňová, Prvek opakujeme několikrát během lekce. Maminky musí nacvičovat s dětmi i doma, a to několikrát za den u umyvadla nebo jako součást koupání, a to po dobu minimálně jednoho týdne. Prvek Karlov provedeme tímto způsobem oslovení dítěte jménem, ááá šup, napočítáme do dvou a otřeme obličej mokrou rukou. Prvek B Druhý prvek
abecedy potápění je polévání obličeje dítěte kapkami vody. Vodu do dlaně nabíráme a přivádíme vždy z boku hlavičky, ne ze předu, půjčoven dodávkami nejblíže Prahy 2 Folimaky