schopností dítěte. Instruktor předvádí cviky na panence. Všechny tyto polohové hry doplňujeme říkankami a písničkami, vždy stejnými. Letná Pro dítě je dobrý stereotyp, po čase se naučí, že na konkrétní básničku následuje konkrétní cvik. Vše můžeme dle potřeby obměňovat a doplňovat o plavecké pomůcky. Pohyby provádíme klidně a pomalu za doprovodu říkadel a písniček, které vyjadřují pohybový obsah textu. Letnou plavat kojenec Dítě by mělo být uvolněné, náročnost a délku cvičení přizpůsobujeme možnostem dítěte Čechovská, Při polohování ve vodě se dítě Malostranská učí vnímat vlastní tělo ve vodě v klidu a za pohybu a také jednotlivé části těla. Rodič drží dítě jistým úchopem podle potřeby přes hrudník, v podpaží, kolem ramínek, v poloze na prsou a na boku je brada dítěte zalitá vodou, v poloze na zádech a na boku obličejová část nad vodou, uši zalité vodou Čechovská, Příklad cviků Máchání prádla Rodič dítě drží oběma rukama v podpaží obličejem k sobě. Střídavě je pokládá na bříško a na záda, doprava a doleva. V poloze na bříšku táhneme dítě rychleji a v poloze na zádech co nejpomaleji. Zvony Rodič dítě drží oběma rukama v podpaží ve svislé poloze. Střídavě je naklání do stran s rotací na záda téměř do kojenecké plavání Letné vodorovné polohy. Je to pohyb z ouška na ouško. Berany beranyduc Rodič drží dítě ve svislé poloze zády k sobě. Pohyb provádí celá skupinka směrem do středu a zpět Kiedroňová, Pohupování, kolébání nebo dynamičtější pohyb nahoru a dolů může být spojováno s
potopením úst i hlavy. Rodič drží jistým úchopem dítě za hrudník nebo pod rameny, brada je u hladiny nebo výše, ústa nad vodou. Rychlost pohybu můžeme měnit, vyhazování, zachytávání, pohupování je spojeno s krátkým potopením úst i celé hlavy Čechovská, Příklad cviku Hradčanská Hopsání Rodič dítě drží oběma rukama v podpaží obličejem k sobě ve svislé poloze. Nejdříve hopsáme pomalu, později zrychlujeme a kombinujeme s potápěním. Tažení dítěte vodou je průprava pro dynamické splývání. Obměny mohou být sbalená, splývavá uvolněná nebo