prvních lekcích má dítě stažené ruce v pěst, což je známka lehké nervozity a strachu z nového prostředí, může i plakat. Většinou Náměstí Míru však již po chvíli nebo na další lekci ruce uvolní, uklidní se a začne důvěřovat tomu, kdo jej drží. Dále následuje zádová poloha, kterou se snažíme využívat co nejvíce. Pokud ji dítě odmítá, nenutíme ho násilím, ale pokusíme se ho dát do polohy na zádech aspoň na I.P.Pavlova krátkou dobu a obvést jeho pozornost hračkou, kterou rodič drží nad hlavou dítěte. Poloha na zádech je vlastně na úchopy těla dítěte stejná jako klubíčko, jen je dítě nataženo na zádech. Voda při této poloze sahá až ke koutkům očí, uši jsou zcela pod vodou. Přechod mezi klubíčkem a zádovou polohou je tzv. houpačka. Dítě držíme v klubíčku a opakovaně s ním houpeme mírně do polohy na záda a zpět, plavání kojenců Náměstí Míru ale nedovolíme tělíčku se rozbalit, takže voda se přelévá přes bříško a dítě je stále v klubíčku. Toto houpání je velmi náročné, Náměstím Míri plavme kojencích protože dítě posiluje především břišní svalstvo a získává první zkušenost s výraznější změnou polohy ve vodě. Houpačka se musí provádět velmi pomalu, neboť pro dítě je změna polohy těla opravdu namáhavá, potřebuje čas, aby si ji uvědomilo. Pokud prvek provedeme moc rychle, dítě reaguje prudkým roztažením rukou do stran a zpět k tělu, hlasitě dýchá a může reagovat i pláčem. Tyto tři polohy neustále pomalu opakujeme, aby dítě získalo jistotu a plavání zakončíme vždy klubíčkem, ve kterém se dítě zklidní. Během plavání neustále
hlídáme čas, abychom příliš nepřetáhli již zmiňovanou délku první lekce. Dítě svým chováním samo napoví, že už je značně plavání pro kojence Náměstá Míru unavené a to tak, že hlavičku výrazně povolí, opře si ji bradou o hrudník a nemá sílu ji udržet ve vzpřímené poloze.Tento znak by měl okamžitě signalizovat ukončení lekce, protože další fází je pláč. lekce V této lekci zopakujeme prvky z minula, tedy do vany vstupuje dítě v klubíčku, následuje houpačka a zádová poloha. Pokud tyto prvky nedělají dítěti problém a cítí se bezpečně, přidáváme nový prvek, a tím je poloha na bříšku. Přechod ze zad na břicho je pro dítě značně náročný, protože dochází k velké prostorové změně a Muzeum dítě při prvním otočení na břicho reaguje stažením pěstí a lehkým strnutím podobně, jako tomu bylo při prvním vložení do vany. Po výměna autoskel Praha 2 Náměstí Míru