vodě hrály s oblíbenými hračkami. Výsledek je závislý na vhodném přístupu k dítěti a na přiměřeném metodickém postupu. Jestliže se činnost dětem líbí, pak si plavání oblíbí. V opačném případě se snaží vodě vyhnout Hoch, Děti si postupně a nenásilně zvykají na plavání kojenců Sedlec kolektiv dětí a lidí kolem sebe. Plavající děti jsou v porovnání s dětmi, které neplavou, prokazatelně otužilejší a zdravější, lépe se vyvíjejí po psychomotorické stránce, jsou pohybově zdatnější, bystřejší, vnímavější, lépe jí i spí, trpí méně bolestmi bříška v důsledku odcházení střevních plynů http www.bc kenny.czplavani.html. Plavání dětí s rodiči je ve smyslu učící se dvojice rodič a dítě individuální, ale současně i skupinové, protože souběžně probíhá výuka dvojic ve skupině. Výuka je řízena Sedlcem kojenecké plavecké instruktorem. Dobrý intimní vztah dítěte a rodiče může vést ke zvýšení efektivity výuky. Rodič ví, jak dítě správně motivovat, jak Budovec mu srozumitelně objasnit smysl cvičení, jak ho povzbudit. Dítě je ve styku s blízkou osobou, které důvěřuje, cítí se tak klidnější a jistější. Smysl kojeneckého plavání spočívá ve vytváření podmínek k pohybovým projevům dětí, v podněcování a rozvoji těchto projevů, a to příjemnou pohybovou aktivitou Čechovská, Děti se přirozeným způsobem učí pohybové koordinaci, zpevňují svalstvo s malou Podbaba dopomocí splývají na zádíčkách, učí se skákat, potápět a orientovat pod vodou dohrabou se ke břehu, po bříšku jezdí ze skluzavky
Vogtová, Seznámí se s působením vody na celý povrch těla včetně obličeje, poznají působení tlaku a vztlaku vody, naučí se pod hladinou