Soustředěně si hraje, reaguje na svoje jméno a začíná mít smysl pro humor. Rádo poslouchá melodie a písničky, rytmus říkanek a kojenecké plavecké Výhledech prohlíží si obrázky v knížce Woolfson, Má rádo společnost dětí stejného věku, ale aktivněji si hraje se starším dítětem. Dává Výhledy přednost hře s dítětem stejného pohlaví. Má obrovskou důvěru ve vlastní schopnosti a je stále více frustrováno, jestliže zjistí, že nemůže dosáhnout svých cílů. U dítěte je důležitý vývoj vyšších sociálních citů pohladí matku, začíná chápat, když někdo jiný prožívá bolest, soucítí s ním. Dovede být něžné k hračkám i k jiným dětem Bacus, roky Charakteristickým znakem tohoto období je osamostatnění a uvolnění vazeb, expanze do širšího světa. Rozvíjí se samostatná lokomoce. Dítě začíná zvládat vlastní tělo. U dětí od jednoho do tří let ještě dozrávají nervové dráhy, upevňuje se svalová souhra a zdokonaluje se rovnováha ve všech polohách. Ke správnému vývoji je nutné, aby centrální nervová soustava dítěte byla neustále zásobována podněty ze svalů, šlach, kloubů i z kůže. Dítě zvládá hygienické návyky Dolínková, Rozvíjí se symbolické myšlení, dítě chápe trvalost objektu a má potřebu jej pojmenovat. Budovec Začíná symbolická hra, dítě má potřebu odpoutávat se od reality, předměty zastupují něco jiného. Rádo napodobuje činnosti, potřebuje verbální model, kterým je dospělý. Kolem druhého roku mluví dítě v jednoduchých větách. Používá pasivní slovník slova, kterým dítě plavání kojenců Výhledy
rozumí a aktivní slovník slova, která dítě aktivně používá. Důležitý je rozvoj vlastní identity. Dítě si osvojuje normy a pravidla chování. Často klade otázku Co je to a později Proč je to Woolfson, Základní plavecké polohy a úchopy Podle Čechovské můžeme činnosti ve vodě rozlišit podle dynamiky pohybu na statické polohování na zádech, na prsou, ve svislé poloze. Dále na dynamické polohování, v cvičily těhotné nedaleko Prahy 6 Výhledů