rodiči je ve smyslu učící se dvojice rodič a dítě individuální, ale současně i skupinové, protože souběžně probíhá výuka dvojic ve Praha 21 skupině. Výuka je řízena instruktorem. Dobrý intimní vztah dítěte a rodiče může vést ke zvýšení efektivity výuky. Rodič ví, jak dítě správně motivovat, jak mu srozumitelně objasnit smysl cvičení, jak ho povzbudit. Dítě je ve styku s blízkou osobou, které důvěřuje, cítí se tak klidnější a jistější. Smysl kojeneckého plavání spočívá ve vytváření podmínek k pohybovým projevům dětí, v podněcování a rozvoji těchto projevů, a to příjemnou pohybovou aktivitou Čechovská, Děti se přirozeným způsobem učí pohybové koordinaci, zpevňují svalstvo s malou dopomocí splývají na zádíčkách, učí se skákat, potápět a orientovat pod vodou dohrabou se ke Sibřinu plaváním kojencům břehu, po bříšku jezdí ze skluzavky. Z plaveckého hlediska je obsahem kojeneckého plavání zajištěné i samostatné polohování dítěte ve Březí vodě na zádech a na bříšku, pohyby končetin a trupu, drobný pohyb ve vodě. Některé činnosti jako setrvávání ve splývavé poloze, plavání kojenců Sibřina vznášení se, potápění obličeje pod vodu nebo samostatné pády do vody mohou být rozvíjeny záměrnou ale přiměřenou formou. Důležitou podmínkou vedení dítěte ve vodě je udržovat s ním zrakový a slovní kontakt a dodržovat plynulou návaznost poloh, aktivaci pohybů a přechod mezi jednotlivými cvičeními bez statických prostojů. Náročné části lekce jsou střídány s oddechovým časem, hodina je
prokládána říkankami viz. příloha č. a jednoduchým pohybovým cvičením. Při dodržení podmínek, které jsou spojeny s péčí o dítě plavání kojenců Sibřina daného věku, se zajištěním hygieny a biologických potřeb je pohybová stimulace u zdravého dítěte něčím, co může být bohatou prožitkovou sférou pro dítě i rodiče a co může pomoci dítěti optimálně se celkově rozvíjet. Přiměřená stimulace dítěte podporuje ve vzájemné vazbě jeho plný rozvoj tělesný, pohybový, psychický i sociální. Množství, intenzita i kvalita podnětů, které na dítě plavou s kojencem Sibřině působí, nesmí však v žádném případě vyvolávat akceleraci v žádné oblasti jeho vývoje. Nepřiměřená akcelerace vývoje dítěte je Pacov nezdůvodnitelná a je chybou. Někteří rodiče vidí smysl plavání jen ve výkonech svých dětí, kterými předbíhají své zdravé