ponořené až po ústa. Polohy mění klidným poměrně pomalým tempem. Do polohy na bříšku pokládá dítě stále častěji, později ji bude využívat k nacvičování potápění, poloha na zádech však stále převládá. Z potápění je vhodná doba pro nacvičování prvků E, F, G, H Kiedroňová, Kojenec měsíc rok Začátek plavání Hravou formou a vhodnou motivací učí rodič dítě potápění s otevřenýma očima bez Herink otírání obličeje po vynoření, foukání do vody a splývání na zádech i na bříšku. U starších kojenců je k potápění využívána kojenecké plavecké Dobřejovicemi panenka nebo jiná oblíbená hračka. Nejdříve rodič polije panenku a poté dítě Kiedroňová, Pokračování plavání Vzhledem k tělesnému růstu dítěte je pohyb ve vaně už částečně omezen. Je tedy přínosem, může li rodič s dítětem docházet plavat do bazénu. Poloha na zádech je dítětem méně oblíbená, ale vždy se s ní začíná, aby si jí úplně neodvyklo. Snaha stavět se na nohy v konci období se Osnice projeví i ve vodě. Dítě se snaží přetáčet, chytat se okrajů, využívat dosažitelných pomůcek, hledá nohama oporu u dna a blízkých předmětů. Poloha na bříšku je dítětem stále vyhledávanější. Může lépe sledovat okolí, aktivně se pohybovat, brát si hračky a Dobřejovic plavat kojenec potápět se. Je důležité dbát na to, aby se neprohluboval záklon hlavy. V bazénu se využívá pomůcek k různým hravým činnostem a motivaci dítěte. Např. v poloze na bříšku si dítě nacvičuje správné držení desky, lezením po velkých žíněnkách do vody rozvíjí
lokomoci, lovením hraček zrakovou kontrolu spojenou s potápěním. Z potápění se nacvičují prvky I, J, K, L, M. V bazénu je dítěti umožněn sociální kontakt s ostatními dětmi ve skupině. Stále více činností je rytmizováno pomocí říkadel Čechovská, Batole do let Začátek plavání U dětí se mohou objevit různě odstupňované zábrany. Velmi špatně se pracuje s dětmi, které mají s vodou špatnou nebo traumatizující zkušenost. Adaptace na vodu se provádí bez nadlehčovacích pomůcek a bez plaveckých brýlí. Batole se má seznámit s vlastnostmi vody reálně a sžít se s vodou tak, aby dobře s rodičem a instruktorkou plavání spolupracovalo. Preferována je výuka hrou. plaváním kojencům Dobřejovice Držením dítěte mu rodič poskytuje jistotu. Úchop však nesmí dítě omezovat v pohybu. Při výuce lze kopírovat postup pro kojence. Smáčení a přelévání obličeje vodou, krátkodobé potopení při zatajení dechu, prodlužování pobytu pod vodou, zraková kontrola pod mateřské soukromé škole u Prahy východ Dobřejovic