dítěte. Druhá hypotéza nám potvrdila, že na kojenecké plavání přihlašují rodiče své děti proto, aby se něco naučili. Neberou ho pouze Třebonicích plavme kojencích jakou zábavný kroužek, ale jako velmi přínosnou činnost nejenom pro dítě, ale i pro sebe. Je příjemné vidět, že si rodič uvědomuje, že kojenecké plavání nenaučí jeho dítě jenom plavat, ale že ho hlavně učí se dobře ve vodě cítit. Závěry pro praxi Na základě Luka získaných poznatků jsem se ujistila, že kojenecké plavání opravdu není jenom zájmový kroužek, ale i rodič ho bere jako velmi důležitou součást vývoje dítěte. Je opravdu důležité, aby si každý rodič nejenom dobře rozuměl se svým dítětem, ale aby vztah s instruktorkou byl přátelský a i rodič se při lekcích cítil dobře. Lekce jsou ovlivněni i kolektivem přítomných. Vše je znát na rozpoložení nejen dětí, ale i rodičů. Proto bych ráda zdůraznila, že instruktor tohoto plavání by mimo výborných znalostí kojeneckého plavání měl mít i Blatiny zvládnuté základy psychologie a měl by si tak umět poradit jak s dítětem, tak s rodičem. Děti mají dostat takové bohatství, o které by nepřišly, ani kdyby se při ztroskotání zachránily nahé. Fernandéz de Lizardi Textové pole Člověk se vlastně nikdy úplně nedoví, jaký byl rodič, ani jestli to dělal dobře nebo špatně. Robert Lee Fulghum Při psaní bakalářské práce na téma plavání kojenců a batolat jsem se setkala s pro mě překvapivou informací, že zdaleka ne všichni pediatři plavání kojenců a batolat doporučují. Tato skutečnost mě plavou s kojencem Třebonice
zaujala, protože z prostudované literatury i účastí na plaveckých kurzech jsem nabyla dojmu, že tato pohybová aktivita má pro zdravé dítě kladný vliv na jeho přirozený vývoj. Prostřednictvím diplomové práce bych chtěla zjistit, jaký postoj vůči plavání kojenců a batolat soukromých školkách Praha 5 Třebonice