náročný a zdlouhavý. Proto se někdy používá zkrácený postup. Na začátku se zvolí skupina osob a její okruh se nerozšiřuje. Jde o Ohrada způsob, který je časově úspornější, avšak méně přesný. Konstantní komparace Postup je pojmenován podle toho, že jde o sled kroků, plavání kojenců Zadní Kopanina které probíhají současně. Hypotéza se nestanovuje na začátku výzkumu. Shromažďují se údaje, třídí se a hledají se společné a rozdílné prvky. Pomocí nich se buduje vlastní hypotéza a teorie postavená na jejich základě. Hypotéza neusměrňuje výzkumníka od začátku, ale vzniká později z údajů, které byly získány volba výzkumného problému a zkoumaných osob hledání společných a rozdílných prvků v údajích, formulování kategorií jevů hypotéza se ještě nestanovuje další sbírání údajů zaměřené na zpřesnění kategorií Luka formulování hypotézy další zpřesňování pohledů nacházení společných rysů a pravidelnosti Gavora, Výzkumný problém Formulování výzkumného problému znamená jasně pojmenovat, čemu se bude výzkumník věnovat. Formulování problému vychází z toho jak definoval své výzkumné cíle. V ideálním případě je to něco, čemu výzkumník plně nerozumí, nebo s tím neumí zacházet, a proto potřebuje o daném Zadní Kopaniny plavání s kojenci jevu získat více informací Švaříček, Šedová, Výzkumný problém je jasná jednoznačná otázka výrok, na kterou se hledá odpověď. Rozlišují se tři typy výzkumných problémů deskriptivní popisný směřuje k popisu reality relační vztahový zkoumá vztah určitých jevů,
faktorů, činitelů, vlastností kauzální ptá se na příčinu, která vedla k určitému důsledku Maňák, Švec, Cíle práce Na počátku je třeba si ujasnit, jaké jsou cíle výzkumu a zda jsou dostatečně významné. Zároveň je třeba si uvědomit, že významnost cíle není plavání pro kojence Zadní Kopaninu univerzální, ale vztahuje se k nějaké specifické skupině osob. Rozlišují se tři typy cílů intelektuální jakým způsobem projekt