a zvedneme nad hladinu. o Dobu upouštění opět prodlužujeme postupně od půl do tří vteřin. o Po oslovení a signálu mírně nadneseme a upustíme do vody za hračkou, na kterou jsme jej předem lákali. Poté dítě vytáhneme a pokračujeme ve splývání za hračkou v poloze na břiše. Většina dětí, s nimiž cvičíme pravidelně, si potápění oblíbí a prožívá ho s věčným úsměvem na tváři i pod vodou. Rozkoš Některé děti dokonce samy sklánějí hlavu pod hladinu. V horší případě se dětem potápění moc nezamlouvá a v takovém případě s plavání pro kojence Průhonice potápěním nespěcháme a dítě nenutíme, násilně ho nepotápíme. Necháme mu více prostoru a času, samo si musí přijít na to, že při potápění se mu nic nestane. Nenutíme děti do potápění jen proto, že my bychom si přáli, aby se naše dítě potápělo. Jako motivační prvek můžeme používat hračky pestré, barevné, často obměňované. Instruktorka by měla respektovat věk, náladu a pokročilost dítěte. Rodiče nabádat k důslednosti, posloupnosti a trpělivosti, nic neuspěchat, brát to jako hru. Stále si s dítětem povídat, zpívat mu, usmívat plavání kojenců Průhonice se, snažit se být klidný, nespěchat. Pokud se ptáte, proč potápět, zda to není trápení dětí, můžu vám uvést odpověď na tuto otázku od MUDr. Ivy Malé. Děti mají rychlejší krevní oběh, každé zadržení dechu je pro ně obrovská práce, zvětšuje se jim kapacita plic, srdce lépe pracuje, děti se okysličují, u propadlých hrudníků, skolióz a jiných hybných poruch dochází k častému vyrovnání. Musím ale Hrnčíře
upozornit, že potápění není nutnost. Když jej dítě odmítá, neměli bychom je nutit. Pády a skoky do vody Nácvik skoků zařazujeme okolo Zdiměřice až měsíce v době, kdy se dítě samo posazuje. O Nácvik potápění po skoku skoky nacvičujeme od jejich nejjednodušší podoby. V první fázi